Støtdemper til reduserte priser

For denne bilen gjør at du kan kjøpe en Fjærbein :
Støtdemper for ditt kjøretøy
Støtdemper er en enhet som konverterer mekanisk energi til termisk en. Det tjener til å dempe vibrasjoner og absorberer støt og slag , som opptrer på kroppen. Støtdempere brukes sammen med elastiske elementer - fjærer, torsjon barer , puter, etc. Den delen er brukt i bilindustrien og skipsbygging , fly og selv i militært utstyr utforme. For å forstå hvordan støtdemper virker, og hvordan det er viktig for bilen, vil vi gi et enkelt eksempel . Dersom støtdemper ikke ble brukes i bilen, vil hele lasten , hvor denne reservedel lide kroppen av bilen. Det ville ikke skade kroppen hvis det skjer én gang. Men det er ingen garanti for at kroppen forblir uskadet etter flere neste sjokk .
I aerotechnics kraftige støtdempere brukes på landingshjulene . Deres oppgave er lik støtdempere i biler. De tjener til å mykne g- masse i kontakt med overflaten av rullebanen på avsatsen , slik at belastningen på luftfartøyet enhetene ikke overskride tillatt når det faste landing . Vanligvis i kjøretøyer effektiviteten av støtdemper " arbeidsslag " ( kompresjon, tripping over en kopling) er mindre enn effektiviteten av " kansellering " ( bevegelse bakover ) . I dette tilfelle ( i tilfellet av kompresjon ) støtdemper sender færre sjokk på kroppen. Når stramming , det beskytter hjulet mot støt .
Det er nødvendig å bytte støtdemper i tilfelle når det ikke myker sjokkene , eller når det er flyt av væske . Det er ikke en komplisert oppgave å erstatte støtdemper. Du trenger bare verktøyet, innstramming våren av absorber og nøkkelen . Du kan kjøpe en ny støtdemper , bremseklosser eller tie rod for Mercedes , Skoda og andre bilmerker i vår nettbutikk. Vi tilbyr den pris som er langt lavere enn i spesialbutikker og servicesentre .
Hvilken side og aksel de monteres på: Komponentene kan monteres på fremre eller bakre aksel, på venstre eller høyre side av bilen. Tosidige støtdempere kan også installeres på begge sider.
Fester: Avhenger av kjøretøyets utforming. Festenes bør velges i henhold til verdiene på originaldelene. De mest vanlige festene er bærearm, stenger eller en kombinasjon, samt stang og tverrstang. Det finnes også støtdempere som innsettes i kjøretøyet.
Konstruksjon: Har direkte påvirkning på komponentens egenskaper, og bestemmer hovedsakelig hva kostnaden blir. Avhengig av design, finnes det er to typer støtdempere:
- Dobbeltrørs: Består av to koaksiale rør. Det ytre røret fungerer som en kompenserende lagerbeholder. Den indre er en arbeidssylinder, og på innsiden finnes det et stempel med flere ventiler med ulike tverrsnitt. Når støtdemperen komprimeres, renner deler av oljen gjennom små kanaler i mellomrommet over stempelet, og en annen del trykkes inn i den kompenserende lagerbeholderen. På stempelets returslag, trekker oljen over stempelet seg sammen og absorberer vibrasjoner. Støtdemperne sørger for at kjøreturen blir jevn og behagelig, de er billige å produsere, mindre følsomme for mekaniske skader og er utmerket for rolige sjåfører og alle som elsker komfortabel kjøring. Ettersom den hydrauliske væsken har dårlig motstand mot overoppheting og mister viskositeten ved temperaturøkninger, blir bilens kjøreegenskaper betydelig svekket.
- Ettrørs: Huset er også en arbeidssylinder. Den nedre delen består av et kompenserende kammer med et stempel som deler den i to. Støtdemperne er stivere og gir dermed bedre kjøreegenskaper. De kjøles også ned ganske bra, ettersom veggene på arbeidssylinderen er i direkte kontakt med luft utenfra. Ettersom stempelstangen skyves ut under påvirkning av komprimert gass, kan det være nødvendig å montere mykere fjærer. I tillegg koster ettrørs støtdempere mer og de er svært følsomme for deformasjoner.
Arbeidsvæske: Avhengig av arbeidsvæsken, finnes det er olje, gass og gassolje støtdempere. Denne egenskapen, sammen med designet, påvirker komponentenes effektivitet, levetiden og stivhet.