Coil (ignition coil) til reduserte priser

Er du på jakt etter Coil (ignition coil) til fornuftige priser? Vi kan tilby Coil (ignition coil) for et stort antall bilmerker.
Velg din bil

For denne bilen gjør at du kan kjøpe en Coil (ignition coil) :

  • Originale Coil (ignition coil) til VW
  • Originale Coil (ignition coil) til TOYOTA
  • Originale Coil (ignition coil) til MERCEDES-BENZ
  • Originale Coil (ignition coil) til VOLVO
  • Originale Coil (ignition coil) til BMW
  • Originale Coil (ignition coil) til AUDI
  • Originale Coil (ignition coil) til FORD
  • Originale Coil (ignition coil) til NISSAN
  • Originale Coil (ignition coil) til OPEL
Bildeler produsent
  • Kjøp Coil (ignition coil) fra BOSCH
  • Kjøp Coil (ignition coil) fra FEBI BILSTEIN
  • Kjøp Coil (ignition coil) fra RIDEX
  • Kjøp Coil (ignition coil) fra MAPCO
  • STARK Coil (ignition coil) På nett
  • NGK Coil (ignition coil) På nett
  • VALEO Coil (ignition coil) På nett
  • TOPRAN Coil (ignition coil) På nett
  • Tennspolen katalog fran produsent SWAG

Valg av Tennspolen fra Bildelerstore.co.no

  • RRP: 540,88 kr
    459,75 kr
    390,79 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer 0 986 221 023
    Produsent BOSCH
    EAN 3165144049760
    Nominell spenning [V]14
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 453,49 kr
    385,47 kr
    327,65 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer 0 221 504 470
    Produsent BOSCH
    EAN 4047024492356
    Nominell spenning [V]14
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 720,48 kr
    612,41 kr
    520,55 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer 880153A
    Produsent ERA
    EAN 8053379091065
    Tilkoblingsantall6
    Vekt [kg]1,415
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 472,40 kr
    401,54 kr
    341,31 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer 48041
    Produsent NGK
    EAN 4010326480413
    Pol. antall4
    CoilTilkoplingstype SAE
    Antall av inn- / utganger1
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 357,78 kr
    304,11 kr
    258,49 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer 48002
    Produsent NGK
    EAN 4010326480024
    Pol. antall2
    CoilTilkoplingstype SAE
    Antall av inn- / utganger1
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 388,33 kr
    330,08 kr
    280,57 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer ZSE143
    Produsent BERU
    EAN 4014427140436
    Pol. antall3
    Spenning [V]12
    Tilkoblingsantall1
    Coilinkl. tenningspluggkontakt, med sluttrinn
    TilkoblingsteknikkKontaktfeder, Spring
    Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2med elektronikk
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 512,75 kr
    435,84 kr
    370,46 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer 0 221 504 800
    Produsent BOSCH
    EAN 4047025410229
    Nominell spenning [V]14
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 384,01 kr
    326,41 kr
    277,45 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    ekskl. fortolling
    Produkt info
    Artikkelnummer ZS052
    Produsent BERU
    EAN 4014427073000
    Pol. antall2
    Spenning [V]12
    Tilkoblingsantall1
    nødvendig stykktall4
    CoilTilkoplingstype SAE, inkl. tenningspluggkontakt
    TilkoblingsteknikkSAE-Kontaktfeder, Spark Spring
    Se stykkliste for enkeltdeler
    skiftes kun parvis
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.

Coil (ignition coil) for ditt kjøretøy

Det bør bemerkes at tennspolen er hjertet av hele tenningssystem. Tross alt, det gir en nødvendig spenning. Tennspolen er brukt i alle tenning systemer: elektronisk, kontakt og kontaktløse. Tennspolen er en slags transformator med to viklinger. De viktigste elementene i tennspolen er primære svingete, sekundærutviklingen og elektriske kontakter. Intermitterende lav spenning tilføres til den primære spole, mens i den sekundære viklingen høyspenning blir produsert. Det stikkes spalteåpning i tennpluggen for å tenne blandingen i sylinderen av en arbeider motoren. I små motorer har blitt brukt alltid en spole for hver sylinder, som var koblet til pluggen med en høyspentledning.

Det finnes to typer av tenningen sløyfer - én gnist og to gnister. Sistnevnte er vanligvis montert i en stasjonær høy spenning fordelingssystem, der en tennspole gir høy spenning samtidig i to tennplugger. Hvis tennspolen er ødelagt, vil ikke motoren starte. De første tegn på problemer med denne delen er høy temperatur når den er slått av. For å avgjøre dette må bare for å ta den delen. Bare få ut av de viktigste høyspent ledning fra distributør cap klippet og satt clearance av 6 mm mellom tuppen av ledningen og "vekt" av bilen. Hvis spolen er feilfri, vil det dukke opp en sterk gnist i gapet når starte motoren. Hvis denne gnist er svak eller fraværende, blir tennspolen brutt. Hvis tenningen coil er defekt, besøk vår nettbutikk. Vi kan tilby deg ulike tenningen sløyfer for noen bilmerker. Du vil også gjerne våre lave priser fra produsenter og korte leveringsvilkår. I vår nettbutikk kan du finne slike reservedeler som tenningsmodulen, tenningssystem og tennplugger.

Tennspolenes tekniske egenskaper
  • Ut ifra konstruksjon: Nå til dags, brukes vanlige, enkle og doble tennspoler til biler. De vanlige spolene skiller seg ut ved å være driftssikre og koster lite, men de er større og veier mer. De brukes kun i system med fordeler. Motoren vil ikke starte om de blir ødelagte.
    • Enkle tennspoler kobles som regel direkte til tennpluggene og er derfor mer effektive: de skiller seg ut med bedre responshastighet og kraftigere tenning, mindre størrelser og vekt. Dersom de blir ødelagte, er det kun én motorsylinder som er i ustand. De er imidlertid mer kostbare enn doble og blir fortere ødelagt. I tillegg kan ikke enkle tennspoler fungere uten kamakselsensor.
    • Doble tennspoler leverer høyspenning til to tennplugger samtidig, og derfor monteres de på motorer med jevnt antall sylindre. De mest moderne modellene med spoler fungerer enten med enkel- eller dobbelgnist. De er mindre effektive enn enkle spoler, ettersom de trenger både deksel og høyspenningsledninger, men er bedre enn de vanlige.
  • Vekt: Avhenger av konstruksjonen. Påvirker også bilens totalvekt.
  • Tilkobling, kvalitet på kontakter og konfigurasjon på fatning Disse egenskapene angis av bilprodusenten og den generelle utformingen på tenningssystemet. De kan ikke justeres på egenhånd.