Bremseskiver til reduserte priser

Er du på jakt etter Bremseskiver til fornuftige priser? Vi kan tilby Bremseskiver for et stort antall bilmerker.
  • Velg delgruppe >
  • Bremseskiver
Velg din bil

For denne bilen gjør at du kan kjøpe en Bremseskiver :

  • Originale Bremseskiver til VW
  • Originale Bremseskiver til TOYOTA
  • Originale Bremseskiver til MERCEDES-BENZ
  • Originale Bremseskiver til VOLVO
  • Originale Bremseskiver til BMW
  • Originale Bremseskiver til AUDI
  • Originale Bremseskiver til FORD
  • Originale Bremseskiver til NISSAN
  • Originale Bremseskiver til MITSUBISHI
Bildeler produsent
  • Kjøp Bremseskiver fra BOSCH
  • Kjøp Bremseskiver fra FEBI BILSTEIN
  • Kjøp Bremseskiver fra A.B.S.
  • Kjøp Bremseskiver fra RIDEX
  • MAPCO Bremseskiver På nett
  • VAICO Bremseskiver På nett
  • BREMBO Bremseskiver På nett
  • SKF Bremseskiver På nett
  • Bremseskiver katalog fran produsent ATE

Valg av Bremseskiver fra Bildelerstore.co.no

  • RRP: 0,00 kr
    229,62 kr**
    172,22 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 82B0015
    Produsent RIDEX
    EAN 4059191312702
    Monteringssideframaksel
    Diameter [mm]266
    Bremseskive typeutvendig ventilert
    sentreringsdiameter [mm]66
    Borehull / hullantall04/06
    hullsirkel-ø [mm]108
    Bremseskive tykkelse [mm]22
    Minste tykkelse [mm]20
    Høyde [mm]34
    Vekt [kg]5,1
    Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2uten hjulnav, uten hjulfestebolt
    bundet til dreieretning
    ikke bundet til dreieretning
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 0,00 kr
    199,85 kr**
    149,89 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 82B0051
    Produsent RIDEX
    EAN 4059191314300
    Monteringssideframaksel
    Diameter [mm]247
    Bremseskive typeinnvendig ventilert
    Hulltall felg4
    hullsirkel-ø [mm]108
    Bremseskive tykkelse [mm]20
    Minste tykkelse [mm]18,5
    Vekt [kg]4,13
    nødvendig stykktall2
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 0,00 kr
    213,40 kr**
    160,05 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 82B0050
    Produsent RIDEX
    EAN 4059191313815
    Diameter [mm]247
    Bremseskive typeventilert
    sentreringsdiameter [mm]55
    Hullantall4
    hullsirkel-ø [mm]100
    Bremseskive tykkelse [mm]20
    Minste tykkelse [mm]18
    Høyde [mm]35,3
    Gjengemål13
    Fargesvart
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 0,00 kr
    227,41 kr**
    170,56 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 82B0381
    Produsent RIDEX
    EAN 4059191313907
    Monteringssideframaksel
    Diameter [mm]266
    Bremseskive typeutvendig ventilert
    sentreringsdiameter [mm]66,1
    Borehull / hullantall04/06
    hullsirkel-ø [mm]108
    Bremseskive tykkelse [mm]20,4
    Minste tykkelse [mm]18,5
    Høyde [mm]27,5
    Vekt [kg]4,7
    Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2uten hjulnav, uten hjulfestebolt
    bundet til dreieretning
    ikke bundet til dreieretning
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 0,00 kr
    302,39 kr**
    226,79 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 82B0005
    Produsent RIDEX
    EAN 4059191312887
    Monteringssideframaksel
    Diameter [mm]280
    Bremseskive typeinnvendig ventilert
    Hullantall5
    Hulltall felg5
    Bremseskive tykkelse [mm]25
    Minste tykkelse [mm]22
    Hjulnavdiameter [mm]70
    Høyde [mm]42
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 0,00 kr
    373,51 kr**
    280,13 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 0 986 478 618
    Produsent BOSCH
    EAN 4047024094758
    Diameter [mm]266
    Bremseskive typeventilert, innvendig ventilert
    sentreringsdiameter [mm]66,02
    Hullantall4
    hullsirkel-ø [mm]108
    Bremseskive tykkelse [mm]22
    Overflatebelagt
    Minste tykkelse [mm]20
    Høyde [mm]34,2
    oppfyller ECE normECE-R90
    Borehulldiameter inntil [mm]13
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 0,00 kr
    330,57 kr**
    247,93 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 08.9502.11
    Produsent BREMBO
    EAN 8020584024256
    Diameter [mm]253
    Bremseskive typekompakte
    sentreringsdiameter [mm]65
    Hullantall5
    Bremseskive tykkelse [mm]10
    Overflatebelagt
    ProduktlinjeCOATED DISC LINE
    Minste tykkelse [mm]8
    Høyde [mm]51,3
    Tiltrekningsdreiemoment [Nm]120
    Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2med skruer
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.
  • RRP: 0,00 kr
    651,28 kr**
    488,46 kr
    ekskl. MVA, Frakt
    Produkt info
    Artikkelnummer 09.9772.11
    Produsent BREMBO
    EAN 8020584018286
    Diameter [mm]312
    Bremseskive typeinnvendig ventilert
    sentreringsdiameter [mm]65
    Hullantall5
    Bremseskive tykkelse [mm]25
    Overflatebelagt
    ProduktlinjeCOATED DISC LINE
    Minste tykkelse [mm]22
    Høyde [mm]49,5
    Tiltrekningsdreiemoment [Nm]120
    Bearbeidelsehøy-karbon
    Tilleggsartikkel/tilleggsinfo 2med skruer
    Tilstand  Helt nye
    år fra: Denne karakteristikken varierer avhengig av bilmodell.

Bremseskiver for ditt kjøretøy

I dag den mest vanlige bremsesystemer er skivebremser. Dermed er den viktigste element i denne type brems en bremseskive , til hvilken aktuatoren kraft blir presset. Som eksisterende automotive friksjonsbremser blir brukt som den primære driftsmodusen , mellom skiven og bremseskoen mekanismen er dekket med et lag av friksjonsmateriale . Eksisterende bilen bremser bruke friksjon som den primære virkemåte . Det er derfor mellom platen og bremsen er det en sko dekket med et lag av friksjonsmateriale . Som kjent hindrer temperaturen i friksjon paret veksten av effektiviteten av noen brems . Jo mer intens bilen bremser ned, er det mer varme og mer varme bremsedeler er. For en normal bremseskoen dette fører til et tap av friksjonsegenskaper ved å redusere friksjonskoeffisienten . Platen er også oppvarmet . Dette resulterer i problemer med formen på dens arbeidsoverflate.

I dag veldig vanlig er en ventilert skive . Den tillater å øke bremsevirkningen på grunn av gunstig temperatur- forhold av friksjon paret. Oftest bremseskiver er produsert av støpejern. Populariteten av dette materialet er forklart på grunn av gode friksjonsegenskaper og lave kostnader for produksjon . Sammen med disse fordelene , har støpejern en rekke ulemper som begrenser bruken i visse typer kjøretøy - sportsbiler og motorsykler . Med vanlig kraftig nedbremsing , forårsaker en høy temperatur ( 400 C eller høyere ) , fordreining av platen er mulig. Hvis det kommer vann på den når den er overopphetet støpejern plate dekker med sprekker og noen ganger også går i stykker . I de 70 årene ingeniører begynte å installere karbon bremseskiver i sportsbil. Karbon bremser forlot sine metall kolleger bak . I bilindustrien mer perspektiv er keramiske bremser. De har ikke en slik fantastisk friksjon som karbon , men har en rekke fordeler . Dette materialet har en utmerket motstand mot høye temperaturer, høy motstand mot korrosjon og slitasje, lav egenvekt og høy slitestyrke.

Dermed, hvis du har problemer med bremseskiven , bør du ikke løpe ut og gå til en spesialitet butikk eller et verksted . For å lette oppgaven, kan du besøke vår nettbutikk, hvor du finner et stort utvalg av bremseskiver . Kjøp nødvendige deler i vår nettbutikk og spare tid og penger . Vi garanterer deg kvalitet og rask levering av slike deler som kuleledd , termostat og vannpumpe.

Bremseskivens tekniske egenskaper
  • Diameter: Avhenger direkte av hjulenes konstruksjon og funksjon, samt kapasiteten til motoren. Jo kraftige motor, jo større må bremseskiven være for å levere effektiv bremsing.
  • Diameter på midtre hull: Avhenger av størrelsen på monteringshullet til hjulnavet. Ideelt sett bør de være lik.
  • Tykkelse: Denne verdien har direkte påvirkning på komponentens levetid. Komponenten blir utsatt for høye temperaturer ved bremsing, og dermed kan tynne skiver bli overopphetet, deformeres raskt og blir ødelagt.
  • Minimum tykkelse: Denne indeksen avgjør tidspunktet for når komponenten må byttes ut, og påvirkes av bilens tekniske egenskaper og konstruksjonsegenskapene til selve delen. Tykkelsen bør sjekkes regelmessig. Dersom skivene brukes når de er slitt ned til minimum er svært farlig.
  • Produksjonsmateriale: De fleste bremseskiver er laget av støpejern, et slitesterkt, billig og pålitelig materiale. Termisk konduktivitet er ganske høy og det er derfor ufornuftig å bruke slike deler i sportsbiler, ettersom bremsingen til slike biler ofte er ganske ekstrem. Disse bilene får bremser av spesialstål eller karbon. Keramiske deler er en ganske ny oppfinnelse. De er slitasjebestandige og utsettes ikke for korrosjon, men friksjonskoeffisienten på keramikk er lavere enn andre materialer.
  • Ut ifra konstruksjon: Bremseskiver kan være hel eller kompositt. Hele deler lages av et materiale (som regel støpejern), mens kompositt består av to deler laget av forskjellige materialer (hjulnav av aluminiumslegering og ringen av støpejern). Hele deler er mer effektive, veier mindre og er mindre utsatt for deformasjon.
  • Eventuelle luftehull Delene kan enten være ventilert eller ikke-ventilert. Ikke-ventilerte hull består av én skive som kan være hel eller perforert. Ventilerte består av to skiver, hvor mellomrommet gir bedre kjøling.